آیت‌الله علم‌الهدی: «پردیس زندگی» اولویت نخست فعالیت‌های عمرانی دانشگاه فردوسی باشد | ضرورت معرفی دستاوردها و ذخایر علمی سفر رئیس اقلیم کردستان عراق به تهران انفجار خودروی بمب‌گذاری‌شده در سوریه (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اذعان مقامات صهیونیست به بن بست اسرائیل در جنگ غزه غزه؛ هشت ماه در جنگ مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه عضویت فلسطین را به رأی می‌گذارد استفاده از واژه «اسرائیل» در رسانه‌های عراقی ممنوع شد رئیس جمهور: مردم با حضورشان انتخابات باشکوه را رقم بزنند تأیید طرح سامان‌دهی مسکن و اجاره‌بها | صحت انتخابات در تمام حوزه‌ها به تأیید رسید جوزپ بورل: آمریکا دیگر هژمونی ندارد ۲ پایگاه متعلق به تروریست‌ها در سوریه منهدم شد ترامپ دولت بایدن را با نیروی پلیس مخفی آلمان نازی مقایسه کرد فرماندار مشهد: هزار و ۶۴ شعبه اخذ رأی در دوره دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه مشهد و کلات فعال خواهند بود + فیلم وزارت بهداشت فلسطین نسبت به فاجعه پزشکی بی‌سابقه در غزه هشدار داد حماس از عادی بودن روابط خود با قطر خبرداد تجارت و اوکراین محور گفت‌وگوی ماکرون با شی پیام رئیس‌جمهور چین به نشست سازمان همکاری اسلامی جهاد تبیین و مدیریت جهادی نمونه بارز و عینی مقابله با جنگ شناختی دشمن است ورود ناو «شهید مهدوی» به نیمکره جنوبی زمین ماکرون: گفت‌وگو با روسیه باید ادامه پیدا کند حماس هیچ توافقی را بدون توقف جنگ نمی‌پذیرد
سرخط خبرها

آخرین اخبار از سقوط هواپیمای رئیس واگنر (۱ شهریور ۱۴۰۲)

  • کد خبر: ۱۸۰۷۱۹
  • ۰۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۵
آخرین اخبار از سقوط هواپیمای رئیس واگنر (۱ شهریور ۱۴۰۲)
ساعاتی پیش، رسانه‌ها از سقوط یک هواپیما در نزدیکی مسکو و کشته شدن «پریگوژین»، رئیس شرکت واگنر در این حادثه خبر دادند.

به گزارش شهرآرانیوز، شامگاه چهارشنبه، جت شخصی متعلق به پریگوژین، رئیس واگنر‌ها در نزدیکی مسکو سقوط کرد که در نتیجه آن، ۱۰ نفر کشته شدند.

کانال تلگرامی نزدیک به واگنر مرگ پریگوژین را تأیید کرد 

کانال تلگرامی روسیه‌ای که نزدیک به واگنر است که افراد مرتبط با یوگنی پریگوژین، رهبر گروه واگنر مرگ او و «دیمیتری آتکین»، بنیان‌گذار گروه واگنر را تأیید کرده‌اند. 

خبر مرگ پریگوژین در سانحه هوایی، برای دومین بار طی چهار سال!

سازمان هواپیمایی کشوری روسیه اعلام کرد: «پریگوژین» (فرمانده واگنر) یکی از مسافران هواپیمایی است که متلاشی شده است. وی در این حادثه کشته شد.

این هواپیما یک جت شخصی با شماره ثبت RA-۰۲۷۹۵ در حال پرواز از مسکو و حامل ۱۰ مسافر بود که نزدیک منطقه «تور» سقوط کرد.

 ۱۰ نفر از جمله ۳ خدمه در اين هواپیمای شخصی سوار بودند، به گفته وزارت حوادث غیرمترقبه روسیه، همه سرنشینان هواپیما کشته شدند. شهر تِوِر  در ۱۶۰ کیلومتری مسکو قرار دارد.

این دومین بار است که یوگنی پریگوژین پس از سقوط هواپیما، به عنوان قربانی حادثه معرفی می‌شود. نخستین مورد در ۱۳ اکتبر ۲۰۱۹ در کنگو بود./ رصد

تحقیقات درباره سقوط هواپیمای متعلق به رئیس واگنرها آغاز شد

خبرگزاری ریانووستی می‌گوید جسد هشت نفر در محل سقوط هواپیما پیدا شده است.

این خبرگزاری با این حال خبری از پیدا شدن جسد پریگوژین منتشر نکرده است.

رسانه روسی ردوکا میگوید ممکن است پریگوژین تنها نام خود را در میان مسافران پرواز ثبت کرده باشد و به دلایل امنیتی با هواپیمای دیگری پرواز کرده باشد.

هواپیمای دوم متعلق به پریگوژین که همزمان با هواپیمای اول پرواز کرده بود، پس از بروز حادثه برای آن، در مسکو به زمین نشست./ ایسنا

ادعای رسانه‌روسی درباره احتمال کشته‌نشدن بریگوژین

وب‌سایت روسی «ردوفکا» در رابطه با سقوط هواپیمای یوگنی بریگوژین نوشت «این احتمال وجود دارد که فرمانده واگنر به دلایل امنیتی نام خود را به عنوان مسافر در هواپیما ثبت کرده و سوار هواپیمای دیگری شده باشد».

همزمان خبرگزاری ریانووستی اعلام کرد جسد هشت نفر در محل سقوط هواپیما پیدا شده است./ تسنیم

آنچه درباره سقوط هواپیمای متعلق به پریگوژین می‌دانیم | ابهام در جزئیات حادثه 

منابع خبری ساعتی قبل‌تر گزارش دادند یک فروند هواپیمای متعلق به یوگنی پریگوژین فرمانده گروه واگنر سقوط کرده است. 

برخی منابع خبری گزارش دادند که پریگوژین یکی از سرنشین‌های این هواپیما بوده است. با این حال، منابع خبری دیگری می‌گویند که هواپیمای دیگری که مرتبط با پریگوژین است در مسکو فرود آمده است. 

آنچه مشخص است این است که نام پریگوژین در میان سرنشین‌های هواپیمایی ثبت شده که سقوط کرده است، اما هنوز درباره اینکه آیا او جزو جان‌باختگان این حادثه است تردیدهایی مطرح است.  

طبق گزارش سازمان موارد اضطراری روسیه هواپیمای سانحه‌دیده در شهر «تور» واقع در شمال غربی مسکو سقوط کرد. 

منابع خبری گزارش داده‌اند جسد ۸ نفر در محل سقوط این هواپیما که از خانواده هواپیما‌های «امبرائر ئی-جت» بوده پیدا شده است.  

رسانه‌های روسیه در حال مطرح کردن فرضیه حمله تروریستی به هواپیمای حامل رهبر پریگوزین هستند. فیلمی از سقوط هواپیما منتشر شده که نشان می‌دهد که هواپیما قبل از سقوط در آسمان آتش گرفته است./فارس 

تلویزیون روسیه مرگ پریگوژین را تأیید کرد 

برخی رسانه‌های روسیه به نقل از شبکه دولتی «روسیه ۲۴» از مرگ پریگوژین خبر داده‌اند اما گفته اند روند شناسایی اجساد باید پس از آزمایش DNA مشخص شود.

پایگاه «ردوکا» روسیه نیز می‌گوید رئیس واگنرها کشته شده است./ ایسنا

واکنش کاخ سفید به گزارش‌ها درباره مرگ پریگوژین

کاخ سفید اعلام کرد: از گزارش‌ها درباره سقوط هواپیمای پریگوژین و مرگ او مطلع است.

کاخ سفید گفته چنانچه این گزارش‌ها تأیید شوند نباید برای کسی مایه تعجب باشد.

گروه نزدیک به واگنر، مرگ پریگوژین را تایید و آن را به دستور پوتین دانست

کانال نزدیک به گروه مزدوران واگنر با انتشار عکسی از پریگوژین رهبر این گروه بر مرگ  او صحه گذاشت و نوشت: «ما مطمئن هستیم که خیل عظیمی از مردم به تشییع جنازه این مرد خواهند آمد. فکر می کنیم او را در سن پترزبورگ دفن کنند. به هر کسی که این فرصت را دارد به صراحت توصیه می کنم که شخصاً با او خداحافظی کند.»

این کانال به صراحت بر قتل پریگوژین به دستور پوتین تاکید کرد و  نوشت: «اگر کسی به پایمردی این مرد شک داشت،  قتل او به دستور پوتین در نهایت تایید کرد که همه چیز واقعی است. »

«یقین داریم تاریخ بیش از یک بار از قیام گروه واگنر با تلخی و حسرت یاد خواهد کرد  که چرا موفق نشدند.»/عصر ایران

منابع رسمی روسیه: هویت جانباختگان هواپیمای سقوط کرده هنوز مشخص نیست

منابع رسمی روسیه تاکنون از جان باختن ۱۰ سرنشین هواپیمای خصوصی خبر داده اند که در مسیر مسکو به سن پترزبورگ در حرکت بود. 

با وجود قرار داشتن نام پریگوژین رئیس گروه واگنر در فهرست اسامی مسافران این پرواز، هنوز منابع رسمی روسیه این خبر را تأیید نکرده اند، هرچند برخی کانال های تلگرامی نزدیک به این گروه از جان باختن وی در این حادثه سخن گفته اند. 

پرواز دومین هواپیمای منتسب به پریگوژین بر فراز مسکو ، شبهاتی را در این زمینه ایجاد کرده است/ایرنا

مرگ رئیس واگنر تایید شد

 آژانس حمل و نقل هوایی فدرال روسیه تایید کرد که یوگنی پریگوژین، در هواپیمای شخصی سقوط کرده در منطقه تور روسیه حضور داشته است./ صداوسیما

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->